[O1] Wymiana paska rozrządu skoda octavia 1.9 TDI silnik A

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • CyFRoN
    Classic
    • 2010
    • 1

    [O1] Wymiana paska rozrządu skoda octavia 1.9 TDI silnik A

    Zamieszczone przez Havel
    No dobrze czyli z Katowic jadę sam.
    Nie dramatyzuj jak Ci nudno jechać samemu, to kręć się koło 18.00 na BP koło Reala.
  • leo1xx
    Classic
    • 2008
    • 7

    #2
    [O1] Wymiana paska rozrządu skoda octavia 1.9 TDI silnik A

    Witam.
    Mam pytanie może ktoś spotkał się z takim przypadkiem. Mianowicie. Jestem w trakcie wymiany paska rozrządu. Zakupiłem nowy komplet (rolki, pasek). Nowy pasek zsuwa się z kół w granicach do 2 mm. Wymieniałem komplety w sklepie w którym je kupiłem i problem ten sam (z trzema innymi po koleji). Zaznaczam, że na starym pasku i rolkach było ok. Żadnych przesunieć, pasek siedział na kołach i nie wystawał.
    Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek poradę.

    Komentarz

    • boozee
      Rider
      • 2008
      • 347

      #3
      Re: Wymiana paska rozrządu skoda octavia 1.9 TDI silnik A

      Zamieszczone przez leo1xx
      Witam.
      Mam pytanie może ktoś spotkał się z takim przypadkiem. Mianowicie. Jestem w trakcie wymiany paska rozrządu. Zakupiłem nowy komplet (rolki, pasek). Nowy pasek zsuwa się z kół w granicach do 2 mm. Wymieniałem komplety w sklepie w którym je kupiłem i problem ten sam (z trzema innymi po koleji). Zaznaczam, że na starym pasku i rolkach było ok. Żadnych przesunieć, pasek siedział na kołach i nie wystawał.
      Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek poradę.
      witam.ja mam tdi alh i mam to samo a malo do tego jak ruszam z pierwszeg biegu z malo iloscia gazu to chyba on stuka o obudowe(taki plastikowe stuki) bo wsio bylo sprawdzane i jest ok wiec stawiam na pasek, dodam jeszcze, ze przed wymiana wszystko bylo ok,chyba sprawdze jutro pasek czy sie za bardzo nie przetarl.
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

      Komentarz

      • dees
        Ambiente
        • 2008
        • 217

        #4
        Wada któreś z rolek prowadzących (brak prostopadłości z powierzchnią przylegania).
        2. Zbyt mocne dokręcenie mogło spowodować przekoszenie osi rolki (zagniecenie kadłuba w miejscu styku z piastą rolki).
        3.Nieprawidłowe ustawienie rolki napinacza.
        pryncypal

        Komentarz

        • boozee
          Rider
          • 2008
          • 347

          #5
          Zamieszczone przez Sławomir Duda
          Wada któreś z rolek prowadzących (brak prostopadłości z powierzchnią przylegania).
          2. Zbyt mocne dokręcenie mogło spowodować przekoszenie osi rolki (zagniecenie kadłuba w miejscu styku z piastą rolki).
          3.Nieprawidłowe ustawienie rolki napinacza.
          nastepnym razem pojade do skody i bedzie wsio ok.
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

          Komentarz

          • leo1xx
            Classic
            • 2008
            • 7

            #6
            wszystkie rolki i napinacze dokrecalem kluczem dynamometrycznym z odpowiednia sila. i sprawdzilem trzy komplety ze sklepu i dalej to samo. Calkiem juz zgupialem. Gdzie tkwi blad?

            Komentarz

            • dees
              Ambiente
              • 2008
              • 217

              #7
              Pasek nie musi być idealnie ustawiony pośrodku koła zębatego na wałku rozrządu i pompy wtrysk. O pozycji paska na kołach decyduje w zasadzie rolka napinacza która prowadzi pasek.W jednych silnikach pasek jest idealnie pośrodku kól a w innych przesunięty w różnych wariantach. Porównaj starą rolkę napinacza z nową. Zejscie paska o 2 mm z któregoś koła to nic groznego. Jeżeli Cię to denerwuje to pokombinuj z napinaczem. Zmieniałeś pompę wody?
              pryncypal

              Komentarz

              • leo1xx
                Classic
                • 2008
                • 7

                #8
                Tak wymienialem pompe wody. ale to nie to bo wlozylem stara i dalej to samo. Moze rzeczywiscie cos z rolkami. cos jeszcze pokombinuje

                [ Dodano: Pon 01 Gru, 08 22:40 ]
                Jeszcze jedno o czym nie napisalem. pasek schodzi tylko z kola od pompy wtryskowej i to w kierunku bloku silnika. Caly czas kombinuje i dalej mam ten sam problem. Zalozylem stare rolki z powrotem i stary pasek i problem znika. Z koleji na starych rokach nowy pasek zsuwa sie tylko o 0,5 do 1 mm. Czyzby moglyby byc to wadliwe czesci?

                Komentarz

                • dees
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 217

                  #9
                  Pomierz dobrą suwmiarką średnice rolek z obydwu stron, nie powinno być stożka. Zmierz też w rolce napinacza odległosc od bazy (styk rolki z kadłubem) do wewn.krawędzi rolki porównaj obydwie może to coś wyjaśni.
                  pryncypal

                  Komentarz

                  • leo1xx
                    Classic
                    • 2008
                    • 7

                    #10
                    No i tu pies pogrzebany. Mierzylem wszystkie rolki po zalozeniu drugiego juz kompletu. Wszystko takie same na nowej jak i na starej. Sprawdzalem kolo walka rozrzadu i tez bicia nie ma. W sklepie z czesciami to mnie maja juz dosc, ale udalo mi sie oddac koleiny komplet i teraz zamowilem innego producenta. Zobaczymy czy to cos pomoze, moze tamte byly wadliwe?

                    Komentarz

                    • dees
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 217

                      #11
                      A możesz podać jakiego producenta rolki i pasek zakładałeś?
                      pryncypal

                      Komentarz

                      • najjan10
                        Classic
                        • 2008
                        • 26

                        #12
                        Witam Sławomir Duda, moze miec racie czy jest to producent oryginalny bo jak juz 3 zakładales i jest ciągle to samo to moze te rozrzady sa nietakie lub cos w twoim aucie lub podczs montazu jest cos nie tak. Polecam strone zobacz http://skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/38

                        Komentarz

                        • leo1xx
                          Classic
                          • 2008
                          • 7

                          #13
                          Pasek Gates, napinacz Litens, rolki Ina. Zakupilem to jako komplet w jednym pudelku.

                          Komentarz

                          • dees
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 217

                            #14
                            Jeśli to oryginały to górna półka,co do paska wolał bym Contitecha ale to moje zdanie.
                            Sprawdz mocowanie wspornika pompy wtrysk. do kadłuba oraz pompy do wspornika
                            Nowy pasek na starych kołach nie będzie chodził w tym samym miejscu.Odpuść sobie te 2 mm .
                            Sposób wymiany rozrządu z linka powyżej to klasyczny przykład jak nie należy tego robić.
                            pryncypal

                            Komentarz

                            • leo1xx
                              Classic
                              • 2008
                              • 7

                              #15
                              wiem ze zadko zdaza sie zeby pasek pasowal idealnie na slad po starym. Na kole walka rozrzadu juz zaczyna go znosic w strone silnika, ale dalej jest na tym kole. Z kola pompy wtryskowej wystaje juz poza kolo, tak jak juz wczesniej wspomnialem ok 2mm. Czesci te nie sa orginalami. Czekam teraz na komplet z Contitecha. Zobacze co sie bedzie dzialo na nim. Czyzby kolo walka rozrzadu? Chociaz je tez sprawdzalem pod wzgledem bicia i nic.

                              Komentarz

                              • stuff1000
                                Drive
                                • 2014
                                • 45

                                #16
                                Rozwiązałeś kolego problem ??
                                U mnie to samo jakies 3 mm na kole od pompy wtryskowej w stronę sinika go znosi
                                Brak...

                                Komentarz

                                • leo1xx
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 7

                                  #17
                                  Zostawiłem tak do następnej wymiany paska. Ale rozmawiałem ze „starymi wyjadaczami”. Poradzili mi zastosować podkładki tzw równoległe. Trzeba dobrać odpowiednią grubość i ponoć powinno wszystko zadziałać. Nie miałem okazji jeszcze sprawdzić.

                                  [ Dodano: Sro 23 Lip, 14 22:33 ]
                                  Te podkładki dać pod rolkę napinającą.

                                  Komentarz

                                  • robekcool
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2041
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Nic nie podkładaj pod "napinacz"!!!
                                    www.k-mot.pl
                                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                    Autoholowanie.
                                    Robert Kulma

                                    Komentarz

                                    Pracuję...